Page 5

inkijk

Inhoudsopgave Even voorstellen 7 Om mee te beginnen… 8 deel 1 Het moet anders – ontwikkelen van een nieuwe balans 11 1.1 Technologie en de impact op het secretariële werkveld 13 1.2 Nieuw organiseren 19 1.3 Tweedeling in de secretariële functie 25 1.4 Persoonlijke relatie meer impact dan technologie 33 1.5 Opleiden & Ontwikkelen 37 deel 2 Opnieuw organiseren van managementondersteuning 43 2.1 De trend: Centralisering van managementondersteuning en werken in teams (pools) 45 2.2 De toegevoegde waarde van managementondersteuning 57 2.3 Dienstverleningsmodellen voor managementondersteuning 61 2.4 Conclusie: Het model van de toekomst 79 deel 3 Implementatie van het nieuwe dienstverleningsmodel 87 3.1 Het inrichtingsplan 89 3.2 De juiste persoon op de juiste plek 107 3.3 Manager en assistant: samenwerking ‘nieuwe stijl’ 119 3.4 Aandacht voor het individu 127 3.5 Innovatie van werkprocessen 133 3.6 Mind shift: willen veranderen 141 3.7 Best practices 147 deel 4 In gesprek met de praktijk 151 4.1 Praktijkcasus I: CCE – Regio West 153 4.2 Praktijkcasus II: Gemeente Utrecht 157 4.3 Praktijkcasus III: Ministerie van Infrastructuur en Milieu 163 4.4 Praktijkcasus IV: Provincie Noord-Brabant 173 4.5 Praktijkcasus V: Ministerie van Economische Zaken 179 Nabeschouwing 185 De reis gaat verder... 193 Dankwoord 194 Literatuurlijst 195 Websites 198 Over de auteur 199


inkijk
To see the actual publication please follow the link above