Van ondersteunen naar ondernemen

shutterstock_100068452In het vakblad Office Rendement verscheen eerder deze maand een artikel van mijn hand over shared service centers als nieuw secretariaatsmodel. Office Rendement stelt in de inleiding op dit artikel dat het vak van secretaresse ingrijpend verandert en dat het roer drastisch om moet: van ondersteunen naar ondernemen. Dit toekomstbeeld komt niet omdat ondersteuners hun werk niet goed doen, maar omdat organisaties zich aanpassen aan de veranderende omstandigheden. En dan kun je als ondersteuner niet veel anders doen dan meeveranderen.

Maar niet alleen zullen de secretaresses moeten wennen aan het nieuwe secretariaatsmodel. Het vraagt namelijk ook een grote verandering van de managers in organisaties en zij hebben net zo goed moeite met het loslaten van oude vertrouwde werkwijzen. Meer en meer zal de één-op-één relatie verdwijnen en ontstaat er een klant-leverancier relatie, aldus Office Rendement.

Een schrikbeeld of juist een avontuur? Download hier het volledige artikel.

 

Het nieuwe secretariaatsmodel wordt uitgebreid beschreven in mijn nieuwe boek ‘Groeien naar lean & meaningful management support’. Het boek kun je hier bestellen!
Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in het secretarieel vakgebied?
Schrijf je hier in voor de Quadrant nieuwsbrief!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top