Managementondersteuning: einde van de generalist is nabij

Kennis veroudert steeds sneller. Wat vandaag ‘hot’ is, is morgen ‘not’. Bovendien krijgen we door internet en social media dagelijks meer informatie over ons bureau heen dan onze hersenen op één dag kunnen verwerken. Ook leven we in een wereld waarin het lijkt alsof de voortdurende verandering het enige is wat er niet verandert.

Het beeld van de generalist, van de secretaresse die alles kan en doet, is daarmee niet langer houdbaar. Hoe kun je op zoveel gebieden bijblijven en adequaat inspelen op steeds wisselende situaties? Uit onderzoek is gebleken dat het werken in teams daartoe meer mogelijkheden biedt. Voorwaarde is uiteraard wel dat er op een goede manier wordt samengewerkt. Waar er dus kennis wordt gedeeld, zodat er nieuwe kennis ontstaat. Ook is er een klimaat waar er fouten gemaakt mogen worden en dat het team leert van de fouten die gemaakt zijn.

Het vereist wel van de secretaresse het vermogen om te reflecteren op haar handelen, ervan te leren en de uitkomsten om te zetten in acties. Het vraagt ook om een open blik op de ontwikkelingen binnen en buiten haar eigen organisatie en daarop te anticiperen. Zo blijft zij van waarde voor haar organisatie.

Hoe staat het met teamgericht werken van de managementondersteuning binnen uw organisatie?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top